Преглед аустријских кратких филмова је сарадња између Аустријске филмске академије и Министарства за Европу, интеграције и спољне послове започета 2012.
Преглед аустријских кратких филмова је сарадња између Аустријске филмске академије и Министарства за Европу, интеграције и спољне послове започета 2012. године. Прегледом су обухваћени филмови који су номиновани или добили Аустријску филмску награду за најбољи кратки филм. Током 2019. године одабрани филмови из овог програма путоваће кроз Србију и бити приказивани у просторима културних организација са којима Аустријски културни форум има дугогодишњу успешну сарадњу. Културни центар, Национална манифестација „Музеји за 10“ и Аустријски културни форум организовали су филмско вече 13. маја у Замку културе. Публика је била у прилици да види пет кратких филмова, а према речима Јоханеса Иршика, директора Аустријског културног форума Београд, који је публици широм Србије пожелео пријатно филмско путовање, циљ програма је да скрене пажњу међународне публике на разноликост аустријског филма са посебним освртом на ауторе млађе генерације.
Непосредно пре пројекције публику је поздравила Јелена Боровић Димић, виши кустос.
Режију и сценарио за филм „Извините, тражим собу за пинг-понг и своју девојку“ потписује Бернард Венгер. Радња филма одвија се у аустријским планинама где је шведски пар на одмору. Након свађе, Аронова девојка залупи врата за собом и напусти хотелску собу. Тражећи је, Арон урања у бизарни свет алпског велнес хотела тражећи девојку или можда себе. Филм је добио Аустријску филмску награду 2019 за најбољи кратки филм.
Филм „100 евра“ добио је награду за најбољи студентски филм. Редитељ и сценариста Алексеј Лапин развија причу о два румунска полубрата који после неуспешног боравка у Бечу, током Божићних празника, одлазе и притом плаћају и наплаћују дугове.
У филму „Победник милосрђа“ Алберта Мајсла девојка музиколога који живи у претрпаној гарсоњери, у његовом одсуству рашчишћава стан тако што баца стару одећу, али и редак, оригинални сценски костим аустријског бит бенда. Да би повратио костим главни јунак планира да провали у магацин хуманитарне организације.
Режија, анимација, реализација и дизајн звука филма „Fragmented” дело је Ане Цвинер која је у пет минута презентовала причу протагонисткиње чија се стварност након несреће на мотоциклу разбија на комаде. Успомене и стварна искуства замагљују се са халуцинацијама повезаним са хоспитализацијом.
Патрик Сенвики режирао је музички спот „Frizzle Frizz“ који је освојио Националну музичку награду за најбољи спот 2018. године. Спот говори о инсекту који окупира тело певачице и њену околину. Комбиновање различитих техника у споту поиграва се са очекивањима на више нивоа.
М.Ст.Ј.