На иницијативу Филмског центра Србије, а у партнерству са више од четрдесет локалних биоскопа, једнодневна манифестација „Ноћ српског филма“ одржана је 5. јуна у 32 града у Србији, а на програму су била четири дугометражна играна филма и исто толико кратких филмова.
И у врњачком Биоскопу приказанису најгледанији домаћи филмови: „Јужни ветар“ редитеља Милоша Аврамовића, „Такси блуз“ Мирослава Стаматова, „Краљ Петар I“ Петра Ристовског и дечији филм „Злогоње“ Рашка Миљковића.
Филм „Јужни ветар“ говори о животу Петра Мараша, припаднику београдске аутомобилске мафије, који напушта родитељски дом и са дугогодишњом девојком Софијом се усељава у свој нови стан. Клан чији је припадник, а којим управља искусни „Цар“, добро „ради“. Посао је уигран, новца има довољно за све, а полиција им не прави проблеме.
„Такси блуз“ је романтична комедија а истовремено и узбудљиви road movie. Главни јунак ове приче је Марко (42), симпатични пропали драматург који годинама ради као таксиста и чије авантуре пратимо током једне урнебесне ноћи. Наизглед један нормалан дан на послу ће се претворити у хаос када се у његова кола ушуња дечак Дамир који је побегао из дома за незбринуту децу и који је у потрази за својим оцем.
Филм „Краљ Петар I“ води нас у време када се Краљ Петар Карађорђевић вратио у домовину, увео парламентарну демократију на двору и започео обнову Србије. Али Србији се није дало да напредује. Атентатом у Сарајеву почиње Први светски рат и Аустро-угарска показује сву своју немилосрдност. После две херојски добијене битке на Церу и Колубари, Влада доноси одлуку да је повлачење ипак неминовно. Током мучног повлачења преко албанских планина краљ упознаје Макрену, мајку војника Маринка. Немоћна да сина пронађе у непрегледним колонама војске и народа, она заветује самог краља да му преда пар чарапа које је исплела. Нажалост, краљ Маринка налази прекасно а Макрена умире на гробу младог аустријског војника, оплакујући у име свих мајки све синове – невине жртве рата.
Филм „Злогоње“ је прича о Јовану и Милици, десетогодишњацима који се упознају када Милица ненадано стигне у Јованов разред. Да га друга деца не би емотивно повређивала, усамљени Јован је изградио свој свет из маште у који Милица мало по мало успева да се пробије. Она га позива у авантуру ослобађања њеног оца од нове жене, Миличине маћехе, за коју верује да је вештица која је зачарала тату.
Такође, у оквиру манифестације, приказана су и четири краткометражна филма, подржана средствима Филмског центра Србије, и то: играни филм „Малишан“ Данила Бећковића, анимирани филм „Ехо“ Косте Ракићевића и Борише Симовића, документарни „Исти“ Дејана Петровића, и кратки студентски филм „Шафарикова 19“, Лане Павков.
Циљ манифестације је популаризација српског филма, са акцентом на оне који су подржани на конкурсима Филмског центра Србије, као и жеља да се савремена српска продукција учини инспиративном и приступачном што већем броју заинтересованих гледалаца, посебно младима.
М.Ст.Ј.