Упркос тешкоћама и неприликама које све више уништавају нашу културу, такмичење клавирских дуа у Врњачкој Бањи се, залагањем њеног оснивача, Маје Крстић, одржало већ 22. пут у познатом центру за лечење и рехабилитацију.
Некада је такмичење бројало десетине састава. Ове године је у много чему било преседан. Свих 9 састава: од најмлађег дуа, који су сачињавали брат (6) и сестра (5) Георгијев из Македоније, до клавириста са мастер дипломом (Академија уметности у Новом Саду) су своје тачке изнели на тако завидном нивоу, да се стекао утисак као да је прелиминарни круг већ прошао и да су се сви такмичари нашли већ као одабрани финалисти. Никада се до ове године није десило да сви такмичари добију прву награду, те да их разликују само бодови од 95 до 100.
Такође је ово био први пут да су чак три састава освојила 100 бодова: најмлађи Меглена Георгијева и Матеј Георгијев из Македоније; близанци Стефан и Филип Миленковић (11) из Швајцарске и Стефан (четврта година АУНС) и Сашка Панкалујић (завршени мастер студент) из Новог Сада. И потпуно невероватно, сва три састава која су освојила максималан број поена су породични састави: брат и сестра или браћа-близанци.
Оснивач такмичења „Чувари традиције“, удруженим снагама са Фондацијом „Лаза Костић“ позвало је саставе са 100 поена концерт у неке од градова Србије: Нови Сад, Сремске Карловце или Сомбор. Сви састави су додатно могли да се такмиче у категорији за најлепшу фотографију из Врњачке Бање, која им омогућава позив у неки од поменутих градова.
У оквиру XXII Међународног тaкмичeњa клaвирских дуa и клавира шестороручно у Замку културе је 11. маја одржан концерт пијанисткиње Невене Ћеклић из Републике Српске. Стицајем ратних дешавања у БиХ уметничка и педагошка њена делатност музичког педагога остваривала се у више градова: Сарајево, Херцег Нови, Нови Сад, Источно Сарајево. Од 1999. год. запослена је на Музичкој академији у Источном Сарајеву на клавирској катедри.
Невена је већ пуно пута, предходних година одржавала концерте у Замку културе у Врњачкој Бањи. Ове гедине нам је извела следећи програм: њен аранжман Албинонијевог Адађа у Ге-молу, Моцартов Рондо у Ге-дуру, и три Шубертове композиције : Импромти оп.142 бр.1 као и две Листове обраде Шубертових соло песама Аве Марија и Грета за преслицом и на крају Клибурнову композицију Сећање на Русију.
Марина Милић Радовић